Un voyage de 8 mois à la rencontre des entrepreneurs sociaux et des journalistes qui partagent une même vision d'un monde en changement…

Our mission with social entrepreneurs

Targeting the right initiatives is essential to preparing for the tour. If we want to have any real impact on the projects encountered, we need to meet with entrepreneurs for whom our action would mean a tangible added value.

The projects we identified as the ones likeliest to benefit from our action are projects with  tried and tested structures that work locally but need a spark, an added leverage to allow for a real change of scale and an increased social impact – initiatives that only need for their ideas and structures to be circulated and advertised.

What we will bring to the social entrepreneurs  :

  • Contacts with journalistes – localy and in France

  • L’opportunité d’avoir une couverture médiatique à travers des articles de journalistes et des reportages
  • La possibilité d’être relayé à travers le site de Culture(s) with Vivendi, plateforme de Vivendi sur la diversité culturelle
  • L’appartenance au réseau Sparknews et le relai sur le site www.sparknews.com, vitrine mondiale des initiatives et solutions et plateforme de lien entre entrepreneuriat social et médias
  • Le relai à travers des réseaux forts : Ashoka, W4, MakeSense
  • La possibilité de solliciter le réseau MakeSense pour organiser des brainstorming autour de défis que la structure doit relever

Notre ambition : avoir un véritable impact sur les initiatives de ces porteurs de projet afin qu’ils puissent atteindre un véritable changement d’échelle.